AGENDA ·   NIEUWS ·   0181 - 662136 ·   tweespan@primovpr.nl
  CONTACT ·   OUDERS

EEN GEWONE SCHOOLDAG

Een gewone schooldag begint met TikTik sCoolTool

 

Kinderen beginnen hun schooldag in de basisgroep. Deze groep bestaat uit circa 24 kinderen met een maximaal leeftijdsverschil van 3 jaar. Om u een idee te geven hoe een doorsnee schooldag eruit ziet, heeft een van onze kinderen een kort verslagje geschreven.

 

“Voordat ik naar school ga plan ik in TikTik sCoolTool, welke lessen ik ga doen vandaag. Dit is mijn digitale agenda. Ik kan zelf een keuze maken uit verschillende activiteiten: workshops in de verschillende ateliers en/of werken aan mijn eigen taken in de klas of op het stilteplein.”

8.30 uur
Start in de basisgroep, hier is tijd voor verhalen van de kinderen, bespreken van de dag.

 

8.40 uur
Iedere ochtend gaan we lezen op het leesplein. We zijn op ons leesniveau ingedeeld, in verschillende groepen. Iedere dag doen we andere activiteiten. Soms met de leerkracht, soms met een leesmaatje.

 

9.00 – 9.30 uur
In deze 2 blokken werk ik volgens mijn TikTik sCoolTool. Ik werk in een van de ateliers of ik werk zelfstandig aan mijn dagtaak op het stilteplein.

    

9.30 – 10.00 uur
Ik werk volgens TikTik sCoolTool

 

10.00 – 10.15 uur     Pauze

 

10.15 – 10.30 uur
Voorlezen in de basisgroep.

 

10.45 – 11.15 uur
Ik werk deze twee blokken weer volgens mijn rooster in TikTik.sCoolTool.

 

11.45 – 12.00 uur
We sluiten de ochtend af in de basisgroep. We bespreken hoe het is gegaan. Er wordt bekeken of iedereen goed gewerkt heeft.

 

12.00 – 13.15 uur    Lunchpauze

 

13.15 – 14.00 uur
’s Middags starten we ook weer in de basisgroep. We besteden het eerste kwartier van de middag aandacht aan het automatiseren. Hierna doen we activiteiten als Engels, spreekbeurten, boekenbeurten, topografie, schrijven.

 

14.00 – 15.15 uur
Vanaf groep 3 werken we nu aan het thema van topondernemers. Hierin zitten alle vakken als aardrijkskunde, biologie en geschiedenis. We werken allerlei opdrachten uit tot mooie eindpresentaties. We maken toneelstukken, muurkranten, filmpjes, presentaties. Het eind van het thema sluiten we af met bijvoorbeeld een tentoonstelling voor de ouders.”